«Нова українська школа»: реалізація принципів наступності та послідовності між дошкільною та початковою освітою»

02.02.2021 року на платформі Google Meet був проведений вебінар «Нова українська школа»: реалізація принципів наступності та послідовності між дошкільною та початковою освітою», підготовлений педагогами КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка», в роботі якого взяли активну участь голова комісії викладачів психолого-педагогічних дисциплін Комунального навчального закладу фахової передвищої освіти  «Корсунь-Шевченківський педагогічний фаховий  коледж ім. Т.Г.Шевченка Черкаської обласної ради»  Березівська Т.С., студенти 33 групи – Шост Тетяна, Юрик Вікторія, Мороз Ольга, Румина Дар’я.

Форма проведення: вебінар-телеміст між дев’ятьма педагогічними коледжами центрального регіону України.

Під час теремосту розглядались актуальні питання за 4 рубриками: 1 рубрика – педагогічний прайм-тайм, 2 – методичний телечелендж «Як ми працюємо», 3 – психологічний дайджест, 4 – психолого-педагогічний прес-реліз. При організації вебінару використовувалися різноманітні програмні засоби та мережеві ресурси, що забезпечують високу інформаційну насиченість і активність студентів та викладачів в режимі реального часу.

Мета і завдання вебінару:

  • Реалізація компетентнісно орієнтованого підходу в сучасній освіті.
  • Стимулювання пошукової та дослідницької діяльності студентів в контексті ключових проблем.
  • Сприяння співробітництву та взаємоінтеграції досвіду учасників вебінару.

Напрямками роботи вебінару були:

  • Забезпечення взаємодії між закладами дошкільної та початкової освіти.
  • Фактори, що впливають на ефективну організацію освітнього процесу.
  • Особливості підготовки дітей до школи.
  • Готовність дітей до школи.
  • Шкільна зрілість як інтегральне особистісне новоутворення дошкільнят.
  • Врахування емоційного стану дитини у перші дні перебування в школі.
  • Значення ранкових зустрічей для позитивного емоційного налаштування молодшого школяра.
  • Психологічні умови адаптації дитини до школи.

Зі змістовними доповідями та практичними видами діяльності щодо питань наступності та послідовності між дошкільною та початковою освітою виступили Михайленко Н.В.  – голова методичного об’єднання голів циклових комісій психолого-педагогічних дисциплін ЗФПО Центрального регіону України, Таран О.В. – голова методичного об’єднання викладачів окремих дошкільних методик  педагогічних ЗФПО Центрального регіону України, Баль О.В. – викладач дошкільної педагогіки і психології КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка», Бенд А.І – вчитель початкових класів Лебединської спеціалізованої ЗОШ  І-ІІ ст. №7, регіональний тренер для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які навчатимуть учнів відповідно до Концепції «Нова українська школа». Учасники вебінару мали можливість висловити свої думки по тому чи іншому питанню, поспілкуватись в чаті, переглянути презентації.

Кожен викладач працював над проблемними питаннями і виклав свої думки та ідеї в статті до збірника, який буде випущений КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка» і розісланий в кожен педагогічний коледж центрального регіону України. Від нашого коледжу буде опублікована стаття  викладача Березівської Т.С. «Створення  нових зв’язків між закладами дошкільної та початкової освіти в процесі якісних змін,  які відбуваються в освіті».

Після вебінару проблеми наступності були обговорені на занятті педагогіки, де активну участь взяли учасники заходу, студенти 33 групи під керівництвом викладача Березівської Т.С.

Вони одержали багато цікавої і потрібної інформації, яку зможуть використати на заняттях з спецкурсу «Нова українська школа» та під час проведення практики в школі. Учасники вебінару високо оцінили якість представленого матеріалу та корисність для застосування у власній професійній діяльності.